click nuffnang

kengkawan budiman aku:

About Me

My photo
boleh panggil aku "ajak" ...jantina seorang lelaki ... dilahirkan pada tanggal 26 hb febuari 1974 ... status telah berkeluarga ... menetap di seremban ... bekerja di putrajaya sebagai seorang jurutera awam profesional (ir, p.eng dan miem)...boleh contact aku melalui emel: admin@abdulrazakbinkamarudin.com

PELABUR EMAS PERAK

04 January, 2012

sesi persekolahan tahun 2012 ...

photo hiasan : sumber akhbar utusan malaysia / google

assalammualaikum ...
apa khabar kengkawan semua ...
moga ceria selalu ...
hari ini aku ambik cuti coz nak hantar anak anak ke sekolah ...
aku nak ucapkan selamat kembali ke sekolah dan sesi persekolahan tahun 2012 kepada anak anak aku dan semua pelajar pelajar sekolah di seluruh malaysia serta semua cikgu cikgu sekolah ....tak luper jugak untuk tokey tokey pengendali kantin kantin skolah ...
wahhhh pepagi lagi anak anak aku dah bangun tidur untuk bersiap ke sekolah ... maklumlah nak pakai baju, seluar, kasut, beg dan kelengkapan alat alat tulis yang baru ... aku pasti kengkawan pun ader anak anak yang nak mulakan sesi persekolahan baru ...kepada yang bujang lagi, pasti ada adik adik yang nak ke sekolah gakkk ... betoikan .... anyway... aku suker tengok pelbagai gelagat dan ragam pelajar di sekolah apabila memulakan sesi persekolahan baru ini ...
teringat aku waktu kecik kecik dulu di sekolah rendah ... bawa bekal ke sekolah nasi goreng dan air minum oren sunquick dan kadang kadang teh o ...terima kasih "emak" yang menyediakan bekalan aku ke sekolah ... belanjer sekolah aku masa tur hanya rm0.20 sen .... terima kasih "ayah" yang berikan belanjer sekolah (al fatihah buat arwah ayah)... teringat plakkk kat kengkawan di sekolah rendah pada tahun 1981-1986 di sekolah kebangsaan kota bharu gopeng perak ... kat maner lahhh kengkawan aku skrang nie ... setiap kengkawan pasti melalui alam persekolahan yang amat amat menyeronokkan ... tapi yang tak sronok nyer ialah apabila kene denda oleh cikgu ... aku pun pernah kene denda berdiri di atas kerusi kerna selalu buat bising ...hahaha ...
berjumpa lagi di lain entry ...
sekian ...
orait ...
from: ajak.


7 comments:

Ateh Nour said...

Sallam Ir. Ajak,

Selamat memulakan sesi persekolahan tahun 2012 untuk semua murid2. Saya pun ada cucu yang masuk darjah satu, sukanya dia pergi sekolah.

ajak said...

wsalam ...lipislady ...wahhh dah bercucu rupa nyer ... syok lihat gelagat pelajar skolah pada musim baru nie ...tq.

tim_fs said...

nasib anak2 kiter tak nanges..klu nanges lg haru..huhu..

Queenie said...

pi sekolah bekal nasi goreng ya?
macam anak-anak akak jer...hehe

Rafi Harumin said...

Assalamualaikum.

Semuanya kini tinggal kenangan buat saya (Yang kononnya sudah besar. Hehe)

ajak said...

queenie ... cam tur laa ...kenangan dulu dulu ...tq.

ajak said...

wsalam... ashrafi ... memori menyebabkan kiter selalu tersenyum sendirian ...tq.