click nuffnang

kengkawan budiman aku:

About Me

My photo
boleh panggil aku "ajak" ...jantina seorang lelaki ... dilahirkan pada tanggal 26 hb febuari 1974 ... status telah berkeluarga ... menetap di seremban ... bekerja di putrajaya sebagai seorang jurutera awam profesional (ir, p.eng dan miem)...boleh contact aku melalui emel: admin@abdulrazakbinkamarudin.com

PELABUR EMAS PERAK

11 January, 2012

renew pendaftaran jurutera profesional tahun 2012 ...

photo hiasan : sumber laman web lembaga jurutera malaysia

assalammualaikum ...
apa khabar kengkawan semua ...
bertemu kembali di entry kali ini ...
apabila masuk tahun baru ... macam macam kene buat kan ...salah satu nya ialah aku mesti renew pendaftaran jurutera profesional aku ... jika tidak aku bekerja macam tak sahlah di malaysia ini ... ini menurut akta pendaftaran jurutera 1967 (pindaan 2007) ... bab akta nie aku pun tak pandailahhh ... ikut ajer lerr ... sebelum renew setiap awal tahun mesti mempunyai cpd hours sebanyak 50 jam kredit ... makner nyer sepanjang tempoh tahun 2011 ... aku perlu terlibat dengan aktiviti yang telah ditetapkan oleh lembaga untuk mendapatkan jumlah jam kredit tersebut ... cam turrlah kira kiranya ... mujurlah aku punya kredit jam dah cukup ... so .. kepada kengkawan yang belum renew lagi ..cepat cepatlah berbuat demikian ... mulai tahun  nie dah boleh buat renew dan bayar yuran secara online ajerr ... senang lah skettt ...tak payah nak pergi ke ibu pejabat di kuala lumpur ...jangan terlewat nak renew plakkk ...jika renew selepas 31 januri 2012 ... maka alamat nyer kene denda ... hahahaha.. cepat cepat kengkawan ...
berjumpa di lain entry ...
sekian ...
orait ...
from: ajak.

10 comments:

Deru Ombak said...

Dah renew?...hehe..

ajak said...

asalam ... deru ombak ... thank tolong ingatkan ...tq.

tim_fs said...

baguslah dah renew en ir..hehe..
nnti leh la belanjer aiksrim..;p

ajak said...

mama tim ... boleh ajerr ... dah abih rm200 untuk renew...tq.

Queenie said...

hmm....kerja masak jer tak perlu renew apa2...kena brand new ada ler bab2 perkakas tu keh3

ajak said...

queenie ... kepakaran dalam masakan adalah amat bagus ... coz saya memang suka makan ...he3 ..tq.

Ateh Nour said...

Sallam,

Baru tau, jurutera pun kena ada CPD hours juga.

ajak said...

Wsalam ... Lipislady ... Cam turlah kehidupan, peraturan yg telah ditetapkan perlu dipatuhi ..he3 ..tq.

Anonymous said...

Salam,
Boleh ajar bagaimana nak cukupkan hours 50jam setahun tu?
Ada apa-apa tips dan petua?
Terima kasih banyak.

Anonymous said...

Tak respon pun.
Takpe la.
Terima kasih banyak.