click nuffnang

kengkawan budiman aku:

About Me

My photo
boleh panggil aku "ajak" ...jantina seorang lelaki ... dilahirkan pada tanggal 26 hb febuari 1974 ... status telah berkeluarga ... menetap di seremban ... bekerja di putrajaya sebagai seorang jurutera awam profesional (ir, p.eng dan miem)...boleh contact aku melalui emel: admin@abdulrazakbinkamarudin.com

PELABUR EMAS PERAK

14 January, 2012

klinik gigi ...

photo klinik gigi

assalammualaikum ...
apa khabar kengkawan ...
aku bab nak pegi ke klinik gigi nie yang fobia sket ... semalam aku paksa diri ... demi nak jaga kesihatan gigi ... pakse kan lah untuk pegi ... aku tampal 2 batang gigi dan scaling skali ... ngilu semalam jerr ... tahan kan jerr lahh ...

photo ubat gigi jenama sensodyne

doktor suggest kan aku supaya gunakan ubat gigi jenama sensodyne ...aku beli 3 kotak ... mahal sket lah ubat gigi nie berbanding ngan jenama colgate ...sekotak rm12... bayaran di klinik gigi nie boleh tahan gaklah ... tampal dan scaling ialah rm125 sajerr ... lari bajet bulan nie ...gigi kengkawan, okey kerr ?
jumper lagi lain n3 ...
sekian...
orait ...
from: ajak.

16 comments:

Unknown said...

Salam,
Gigi yg tinggal ada beberapa batang je ... sakit sikit2 tahankan saje .. kalau dicabut, apa yg tinggal

ajak said...

wsalam ...dato ... takk dsapekkk deen nak menolong nyoo ..he3 ...tq.

Unknown said...

wah lamo lak den raso tak pergi cuci gigi...huhu

ajak said...

papa mifz ... deeenn memang fobia nak jumper doktor gigi nie ...tq.

Rafi Harumin said...

Assalamualaikum.

abang, takkan dah tanggal gigi lain..

ajak said...

Wsalam .. Rafi ... Apo nak buekkk .... Gigi dah berlubang ... Cam turr laa

Queenie said...

sakit gigi jangan buek main...

akak dulu pernah kerja kat klinik gigi, hazabnya mak datok aii bila terjumpa kes gigi yang tak pernah kenal berus...seminggu tak lalu makan ngeh3..

Rasulullah saw sentiasa ada kayu sugi dicelah jarinya bahkan kalau boleh mahu saja baginda menjatuhkan hukum wajib bab membersihkan gigi ni...tapi rata2 org melayu yg ngaku Islam punya mulut yg berbau, berkarat akibat malas bersihkan gigi...(ini pengalaman akak sebagai "misi gigi" satu ketika dulu heheh...

biar gigi takcantik, biar gigi bertabur, biar gigi kaler kuning janji bersih....

ajak said...

kak queenie ... bagus turr banyak pengalaman di klinik gigi ... saya cuba aku jaga kesihatan gigi ... ini pun ader sebatang lagi yang perlu ditampal ...nak ajar anak anak agar terus menjaga kesihatan gigi ...tq.

tim_fs said...

bila nak bawak saya gi scalling lak..
tp takut,leh temankan tak..hehe..

RIZZNA said...

huhhhhhh!!!!!!!!!!! adoi!
taknak cakap pasal sakit gigi lagi. sakit gigi ni lebih sakit dpd sakit bersalin.

pengalaman saya sakit gigi:
http://cintaitumisteri.blogspot.com/2011/10/aduhhh-mak-sakit.html

*sy dh folow

ajak said...

mama tim ... boleh jerr ... tapi jangan takut takut ..he3

ajak said...

cinta misteri ... betoi turrr ... sakit gigi tak boleh tahan ...tapi sakit bersalin saya hanya ader pengalaman menemankan isteri di labour room sebanyak 4 kali jerr ...

Unknown said...

salam kenal..
bab gg ni akak selalu tekan kan kat anak2..jaga gg jgn smpai rosak..akak kecik2 dulu mak abah tk beratkan sgt tu sebab gg bnyk rosak...bila nk pegi klinik gg kena bercinta dulu...hehehe

sebab cakap...bercintanya nk g klinik gg

ajak said...

Wsalam ..kak nyanyisunyi ... Betul turrr .. Bab jaga kebersihan n kesihatan gg amat bagus untuk diterapkan ..tq.

intan_blur said...

hehehhe..sakit gigi ye abg ajak ;)
intan dah lama x sakit gigi..tp jgn la klu kene kan..adoiiiii..terus imagrain!!

ajak said...

intan .... syukur jerrr lahhh gigi awak masih sempurna ... mesti gigi awak cantikkan ... umur saya semakin meningkat, kesihatan gigi pun dah terganggu ...tq.