click nuffnang

kengkawan budiman aku:

About Me

My photo
boleh panggil aku "ajak" ...jantina seorang lelaki ... dilahirkan pada tanggal 26 hb febuari 1974 ... status telah berkeluarga ... menetap di seremban ... bekerja di putrajaya sebagai seorang jurutera awam profesional (ir, p.eng dan miem)...boleh contact aku melalui emel: admin@abdulrazakbinkamarudin.com

PELABUR EMAS PERAK

04 May, 2012

kamus dwibahasa ...




photo kamus dwibahasa


assalammualaikum ...
moga kenkawan ceria pada pagi jumaat yang penuh barakah ini ...
ini lah kamus dwibahasa yang aku beli sejak lebih 12 tahun yang lalu ...
kamus ini amat bermakna bagi aku coz banyak perkataan yang aku perlu rujuk di sini ...
kenkawan ader kamus ker ?


sekian ...
orait ...
from: ajak ...

sudilah lawat blog aku

5 comments:

PCL said...

Kamus!..keh2..tekan google translate jer buat masa skrg nih...tu pasal ayat2 tunggang langgang.

Queenie said...

akak ada kamus dewan jer...
15 tahun dulu harganya 50 hengget...

ajak said...

pcl ... saya masih pakai kamus lagi ..heheheee

ajak said...

kak ... amat berguna kamus nie ... dulu dulu harga cam gitur

Temuk said...

Bagusnya kamus ni, ia juga mengajar kita 'sedar diri' bahawa banyak perkataan Melayu kita sendiri yang kita tak fahami. Bila diberikan perkataan orang putihnya sekali, kita jadi lebih faham. Ajak pernah jumpa tak kamus Melayu yang pertama diterbitkan di negara kita dulu?