click nuffnang

kengkawan budiman aku:

About Me

My photo
boleh panggil aku "ajak" ...jantina seorang lelaki ... dilahirkan pada tanggal 26 hb febuari 1974 ... status telah berkeluarga ... menetap di seremban ... bekerja di putrajaya sebagai seorang jurutera awam profesional (ir, p.eng dan miem)...boleh contact aku melalui emel: admin@abdulrazakbinkamarudin.com

PELABUR EMAS PERAK

25 February, 2023

Pilihan Kita

PILIHAN DI TANGAN KITA

Pilihan di tangan kita:
Nak pilih secawan kopi yang harga berbelas atau harga kurang dari 5 ringgit 

Nak pilih harga sepinggan telur goreng dadar yang berharga hampir 20 ringgit atau harga yang sekitar 5 sepinggan 
Nak makan nasi goreng kampong yang berharga sekitar 20 hengget atau yang sekitar 8 hengget

Memang betoi yang membeza kan nya adalah prestij sahaja 
Tapi sesekali untuk kita merasa nikmat itu tidak lah salah 

Maka jika layak & mampu pun tidak salah untuk menikmati perkara itu 
Pokok pangkal nya pilihan adalah di tangan kita 
Nasihat ini diri saya sendiri jugak yer 

Sekadar coretan saya ambil duduk atas kerusi empuk di sini 
Kerusi ini saya tumpang duduk sebentar jer 

Ir. AJAK 




No comments: