click nuffnang

kengkawan budiman aku:

About Me

My photo
boleh panggil aku "ajak" ...jantina seorang lelaki ... dilahirkan pada tanggal 26 hb febuari 1974 ... status telah berkeluarga ... menetap di seremban ... bekerja di putrajaya sebagai seorang jurutera awam profesional (ir, p.eng dan miem)...boleh contact aku melalui emel: admin@abdulrazakbinkamarudin.com

PELABUR EMAS PERAK

11 February, 2023

Kehidupan Ini Keras

KEHIDUPAN INI PENUH CABARAN


Kehidupan ini penuh cabaran 

Siapa kata kehidupan ini mudah 

Nak mencapai cita cita 

Kekadang ada cabaran yang keras menanti 


Malah nak ngorat awex korea pun 

Belum tentu bleh sangkut lagi tau 

Guna lah taktik winter sonata sekalipun 

Jika tak kena strategi tak mengena jua 


Jalan yang paling ada peluang 

Timba ilmu sebaiknya nyer 

Cari guru yang berkaliber/wibawa

Copy paste sesuatu perkara yang telah terbukti berjaya 


Jangan terpedaya dengan gelaran “sifu”

Kekadang baru “Setahun Jagung”

Dah mendabik dada di gelar “sifu”

Kemon kenkawan 


Saya bukan sifu yer

Saya sekadar “Ir. AJAK”

Sekadar melayan hobi hartanah rumah busuk

Memang tak bleh move on dengan rumah busuk

Rumah busuk tetap di hati !


Hahahaha😀




No comments: