click nuffnang

kengkawan budiman aku:

About Me

My photo
boleh panggil aku "ajak" ...jantina seorang lelaki ... dilahirkan pada tanggal 26 hb febuari 1974 ... status telah berkeluarga ... menetap di seremban ... bekerja di putrajaya sebagai seorang jurutera awam profesional (ir, p.eng dan miem)...boleh contact aku melalui emel: admin@abdulrazakbinkamarudin.com

PELABUR EMAS PERAK

27 April, 2023

Pak Alang

RINDU DENGAN ARWAH AYAH …


Kesempatan pada cuti hari raya sebegini 

Pasti ramai antara kita akan mencari peluang untuk ziarah saudara mara yang terdekat 

Almaklum lah lama tidak berkumpul atau berjumpa 


Saya terasa rindu dengan arwah ayah 

Dah lebih 13 tahun arwah ayah saya kembali menemui pencipta NYA (Al Fatihah untuk arwah ayah)

Sempat juga singgah ke pusara arwah ayah 

Menitis juga air mata apabila membaca doa di pusara 

Pada musim raya begini … terasa rindu kepada mereka yang telah pergi meninggal kita … korang ada rasa begitu ker ?


Bapa saudara saya Pak Alang 

Adik kepada Arwah ayah saya 

Ada mirip muka kepada arwah ayah saya 

Cara bercakap pun ada cara lenggok Arwah ayah saya

Sesekali perkataan nya bercampur perkataan omputeh .. mereka skolah omputeh masa dolu 

Cuma Pak Alang nie dah loghat utara coz dah menetap di belah utara 


Hari raya merapat kan Ukhwah silaturahim antara kita semua 

Ziarah Bonda, Mertua, adik beradik, ipar duai, anak buah 

Mana ada kesempatan itu … sambil bersalam tur selitkan “sampul raya yang berisi” sebagai tanda ingatan kita … berkongsi rezki sesama kita … pasti pintu rezki juga akan terbuka nanti .. InsyaAllah 😀









No comments: