click nuffnang

kengkawan budiman aku:

About Me

My photo
boleh panggil aku "ajak" ...jantina seorang lelaki ... dilahirkan pada tanggal 26 hb febuari 1974 ... status telah berkeluarga ... menetap di seremban ... bekerja di putrajaya sebagai seorang jurutera awam profesional (ir, p.eng dan miem)...boleh contact aku melalui emel: admin@abdulrazakbinkamarudin.com

PELABUR EMAS PERAK

06 April, 2023

Fitrah

ZAKAT FITRAH

Lafaz Niat Akad Fitrah
“Inilah nilai harga beras fitrah yang wajib atas diri saya  / tanggungan saya pada tahun ini kerana Allah Taala”

Kaunter kaunter amil
Dah mula dibuka sejak 1 Ramadhan lagi
Jangan lupa bayar yer
Today dah 15 Ramadhan
Lagu raya pun dah mula berkumandang di corong stesen radio

Kat Negeri Sembilan kadar harga zakat fitrah ialah RM7 atau RM10 atau RM21 
Amil cakap ikut memasing berdasarkan beras yang kita makan seharian 

Pelbagai lokasi kaunter amil disediakan
Pejabat zakat
Bazar Ramadhan 
Di masjid
Shopping complex
Stesen minyak 
Dan sebagainya

Kena dijelas kan sebelum Sholat sunat Aidilfitri (jika tak silap saya)
Alhamdulilah saya telah tunai kan untuk 6pax bagi tahun ini
Jelas kan awal agar tidak kalut nanti nanti
Kalian jangan lupa yer 
Sekadar saling ingat mengingati👌👍😀



No comments: